lets not meet each other..

"do you ever wanna run away?
get scared you lost your faith
wondering if its gonna stop on you
walk out on you, yeah i do too.."

Lagu I do too daripada The Recklaw telah menjadi lagu kegemaranku sejak akhir-akhir ini. Liriknya begitu terkena dihatiku di kala ini. Di kala kadang aku ingin lari dari semuanya, dan terkadang cuba untuk kuat menelan segalanya. Saat ini biar berapa banyak hujah yang aku muntahkan, rasanya tiada siapa pun yang benar-benar mengerti perasaanku. Tiada patah kata yang mampu aku ujar untuk menggambarkannya. Aku tahu setiap yang Dia tentukan pasti ada hikmahnya, tetapi sebagai manusia biasa aku juga terkadang merasa lemah tika ujianNya melanda...

Ujian kali ini begitu meruntuhkan hatiku. Aku tidak tahu dimana mulanya, bagaimana aku harus mengakhirinya? Bagiku, persahabatan adalah perkara paling berharga untuk aku. Puas aku menangis, dan mempersoalkan diri aku sendiri dimana salahnya. Benarkah aku memburukkan namanya? Bila, dimana, kepada siapa... Dia seorang kakak yang aku hormati, banyak jasanya padaku. Aku tidak pernah lupa betapa banyaknya aku 'terhutang' padanya. Hanya saja aku tidak mengerti keputusan yang dia ambil, dan aku berasa agak kecewa dengan tindakannya itu. Dan seingatku, hanya itu kata-kata yang aku luahkan ketika rakan terdekatku bertanya. Bahawa aku kecewa dengan keputusannya, dan aku tidak mengerti kenapa dia memilih untuk bertindak sebegitu. Mungkinkah kata-kata itu yang memburukkan namanya? Aku sendiri pun tidak tahu...


Penat berfikir, aku putuskan biar saja aku menjadi 'the bad person' kepadanya. Tiada gunanya aku menghujahkan apa-apa. Mungkin saja aku ada 'saham' didalam perkara itu. Aku pegang kepada pepatah:
"Never explain yourself. Your friend would not need it, and your enemy would never believe it"

Akan tetapi, jujurnya aku tidak pernah berniat untuk melakukannya. Apa saja yang akan aku perolehi daripada semua itu? Namun, kala ini tiada lain yang aku patut lakukan melainkan mendiamkan diri. Barangkali kala ini perkara yang terbaik untuk kami hanya tidak bertemu. Biar luka itu sembuh, biar jurang yang ada tidak menjadi lebih besar.  Lets not meet each other...

p/s: if i ever tarnished your name indirectly, please forgive me..

0 comments: