DEKAT PADAMU

Baru-baru ini diberikan rezeki untuk bermusafir ke tiga negeri,alhamdulillah. Sememangnya bermusafir menghilangkan sedikit sebanyak  tekanan kerja, ditambah lagi bermusafir dengan sahabat-sahabat yang sudah lama tidak bertemu. Semoga kita ditemukan lagi dan lagi. Semoga ukhuwwah kita berterusan biarpun nyawa ini sudah tidak dikandung badan.

Melewati tempat-tempat menarik mengingatkan kita kepada kebesaranNya. Sungguh, Allah itu Maha Indah dan suka kepada keindahan. Sesungguhnya Dialah yang menciptakan alam ini dengan penuh keindahan, serta meminjamkan manusia dengan kebijaksanaan untuk menghasilkan bangunan-bangunan dengan seni bina yang indah. Sesekali menghayati keindahan alam, menambahkan kekaguman kita pada keagunganNya, Allahuakbar. Tidak Dia menjadikan sesuatu dengan sia-sia di atas muka bumi ini. Memandang alam ini sahaja membuat kita sedar bahawa Dia sentiasa ada di mana-mana kita berada.

Satu perkara paling aku sukai tatkala mengembara adalah menaiki kapal terbang. Aku suka melihat awan dan berada di atas membuat aku berasa sangat dekat kepadaNya. Ada satu perasaan yang sangat tenang bercampur sayu setip kali aku memandang langit, apalagi berada di antara awan-awanan. Sesungguhnya Dialah yang menahan awanan tanpa sebarang tiang, mashaAllah. Sememangnya Dia dekat, biarpun di mana kita berada. Usah sesekali kita merasa Dia jauh dari kita, mungkin kita yang menjauh dariNya...Ayuh mendekat denganNya, kerana Dialah arah tuju kita. Dan sesungguhnya dunia ini hanyalah perjalanan menuju kepadaNya.....


0 comments: